PLAĆANJE NA RATE

do 6 mjesečnih rata bez kamate Pogledaj više

POZOVITE NAS NA : 055/490-400

Pon-Pet od 9h - 18h i Sub od 9h - 15h

BESPLATNA ISPORUKA

na teritoriji BIH za sve poružbine u vrijednosti preko 99 KM

CLICK & COLLECT

Platite karticom online i preuzmite u prodavnici po vašem izboru  Pogledaj više

Trening
06.09.2021.

DA LI KARDIO TRENINGE TREBA RADITI SVAKOG DANA DA BISTE IZGUBILI KILOGRAME?

Svakome od nas prva asocijacija na mršavljenje jesu treninzi visokog intenziteta i dugotrajni kardio treninzi, napor i snažna volja da se dostignu željeni rezultati. Međutim, stručnjaci iz oblasti fitnesa i ljekari upozoravaju da ne upadamo u zamku beskrajnih kardio treninga jer nam oni neće donijeti rezultat kakav očekujemo. Kardio trening jeste važan dio plana vježbanja, ali treba imati mjeru. Treninzi ne moraju da traju satima, niti na njima treba da utrošimo svu svoju energiju. Naprotiv. Treninzi treba da budu redovni, treba da traju optimalno i da nas iz dana u dan „pune“ dobrom energijom i osjećajem lakoće.

Da li kardio treninge treba raditi svakodnevno da biste smršali?

Po mišljenju stručnjaka odgovor na ovo pitanje je jednostavan i on glasi NE. Dugo trčanje na traci ili stazi, nordijsko skijanje, bicikl ili brzi hod mogu da budu odlični saveznici u topljenju masti, ali jedino ako se rade po dobro osmišljenom planu vježbanja. Stručnjaci uporno govore da najbolji efekat pri mršavljenju dobijate kombinujući vježbe snage i kardio treninge. Pažljivo odabrana oprema za trening može da bude sjajan saveznik u ostvarivanju zacrtanih ciljeva. Zahvaljujući helankama za trening sa kompresionim svojstvima, aktivnim majicama i udobnim patikama za trening ili trčanje koje vraćaju energiju sa svakim dodirom podloge, još lakše ćete vaš plan vježbanja sprovesti u djelo.

Poznato je da kardio trening trenutno dovodi do najboljeg sagorijevanja kalorija, što sa treninzima snage nije slučaj. Kardio treninzi daju brze rezultate na početku, ali kasnije nastaje stagnacija, dok treninzi sa tegovima ili sopstvenom težinom vaše tijelo dovode u stanje „borbe“ sa viškom masti i kalorija koje unosite u organizam. Trening snage stvara moćno oružje u borbi sa viškom kilograma, i to na duže staze. Evo u čemu je tajna. Vježbe sa tegovima grade vaše mišiće, a rast mišića ubrzava metabolizam, što znači da telo sagorijeva kalorije čak i kada odmarate. Zvuči dobro, zar ne?

Vježbe snage su dinamičnije u odnosu na kardio treninge, a i borba sa samim sobom je poseban izazov. Navucite svoje rukavice za trening i uhvatite se u koštac sa težinama. Uživaćete u svakodnevnim malim pobjedama.

Koliko treba da traje efikasan kardio trening?

Kardio treninzi se mogu sprovoditi na nekoliko načina, a da budu efikasni i da iz njih izvučete sve benefite koje nude. Svaki trening možete započeti kardio programom u trajanju od 20 minuta, a nakon toga se posvetiti vježbama snage, sa tegovima za oblikovanje tijela, a zatim i vježbama istezanja.

Drugi prijedlog podrazumijeva da jedanput do dva puta nedeljno praktikujete 45 minuta kardio treninga, a da ostale termine odvojite za vježbe koje su prilagođene vašim potrebama, mogućnostima i ciljevima. Neke treninge snage za koje vam nisu potrebni tegovi preporučili smo vam u jednom od prethodnih blogova.

Kardio trening pored klasičnog vježbanja u teretani, može da podrazumijeva i plivanje, veslanje, boks ili brzi hod. S obzirom na to da treninzi često umiju da budu monotoni, kombinujte ih, nađite nekoga ko je u sličnoj formi kao i vi, pa vježbajte u društvu. To je dobar način da se međusobno motivišete i da ne odustajete od treninga.

Za one koji nisu ljubitelji teretane i striktnih termina za vježbanje

Ako niste ljubitelj teretane i ne volite treninge u zatvorenom, ili ne želite da svakodnevno izdvajate sat vremena za trening, možete samostalno napraviti plan treninga tokom dana. Tri puta dnevno po deset minuta brzog hoda uz druge dnevne aktivnosti sagorjeće dovoljan broj kalorija i učiniti da se osjećate bolje i pokretljivije. Praktikujte brzo hodanje od autobuske stanice do kancelarije, idite stepenicama umesto liftom ili jednostavno pješačite sa rancem na leđima. Za to vam nije potrebna posebna oprema. Izaberite ranac sa posebnim odjeljkom za patike i kada god su vam potrebne, na dohvat su ruke.

Brzi ritam života diktira nova pravila, zato se moramo prilagođavati, a nikako odustajati od aktivnosti koje nam donose benefit.

Novija istraživanja govore u prilog takozvanom intervalnom treningu, koji podrazumijeva serije vježbi u intervalima više puta na dan. Pored klasičnog treninga u teretani sa intervalima, to može da bude i brzi hod, plivanje, brza vožnja biciklom sa usponima i opterećenjem. Takav vid treninga ne opterećuje, dobar je na duže staze, može se primjenjivati svakodnevno i daje vidljive rezultate koji se ogledaju u zavidnoj formi, dobrom zdravlju i izgledu.

Da zaključimo. Stručnjaci se slažu u jednom – dobar plan treninga je onaj koji uključuje i kardio vježbe i vježbe sa tegovima. On dovodi do najboljih i brzo vidljivih rezultata, pokreće vaše tijelo i uz zdravu i balansiranu ishranu formira zdrav životni stil na duge staze. To bi trebalo da bude cilj svakoga od nas!

Mišići rastu i postaju vretenasti, masne naslage se nezaustavljivo tope, a vi postajete zadovoljniji i motivisaniji za trening.

Neka vas ne obeshrabre predstojeći jesenji dani koji su pred nama! U našim prodavnicama i online shop-u pronaći ćete odličan izbor opreme za trening, što je pravi vjetar u leđa i motivacija za svaki dan i za sve vremenske uslove. Nema izgovora, zdravlje je uvijek na prvom mjestu!

 

Sport Vision tim

Trenutno nema komentara

Slični članci

22.
Nov.
2021.
Trening
Saznajte zašto je oporavak mišića nakon treninga jednako važan kao i trening.
21.
Oct.
2021.
Trening
Šta je bolje – trčanje ili preskakanje vijače? Odgovori se kriju u tekstu koji slijedi.
17.
Sep.
2021.
Trening
Sada, posebno pažnju usmjeravamo na jačanje imuniteta, ali i na povratak fizičkom vježbanju.