do 6 mjesečnih rata bez kamate Pogledaj više

Pon-Pet od 9h - 18h i Sub od 9h - 15h

na teritoriji BIH za sve poružbine u vrijednosti preko 99 KM

Platite karticom online i preuzmite u prodavnici po vašem izboru  Pogledaj više

U fokusu
20.12.2022.

HIKING: PRONALAŽENJE ZDRAVIJEG I SREĆNIJEG ŽIVOTA NA OTVORENOM

Lista razloga da se upustite u avanturu zvanu planinarenje je beskonačna. Bilo da se radi o tek laganim šetnjama, nešto zahtjevnijim usponima ili o alpinizmu, u pitanju je fantastičan način za izgradnju snage, poboljšanje kondicije i njegovanje mentalnog zdravlja. Možete odabrati rutu, tempo i trajanje u skladu sa svojim nivoom kondicije i ciljevima kako biste postepeno izgradili čvrst temelj snage i izdržljivosti. Danas je jak imuni sistem važniji nego ikada, a planinarenjem možete ojačati prirodnu sposobnost svog tijela da se bori protiv bolesti.

Bilo da ste početnik ili iskusni planinar, ljubitelj prirode od malih nogu ili osoba koja se prirodi okrenula tek kada je užurbana i haotična svakodnevica natjerala na to, benefiti uživanja u prirodi i njenim blagodetima su nemjerljivi. To možete naslutiti sa prvim udahom oštrog planinskog vazduha, a već nakon prve šetnje, otvoriće vam se čitav novi svijet. Osjećaj koji će u vama probuditi boravak u prirodi natjeraće vas da se zapitate šta ste čekali do sada! Ali bez brige, planinarenje je aktivnost za osobe svih starosnih dobi, pa se nemojte začuditi kada na stazi budete ugledali vitalne i vedre seniore koji sa uživanjem prelaze brojne kilometre i uspone. Benefiti planinarenja su brojni a ovde ćemo navesti samo neke od njih.

 

POBOLJŠANJE KARDIOVASKULARNOG ZDRAVLJA

Bolesti modernog načina života koje su rezultat nedostatka fizičke aktivnosti, stresa i neuravnoteženog načina ishrane uključuju gojaznost, hipertenziju, kardiovaskularne bolesti i dijabetes. Poboljšanje kardiovaskularnog zdravlja, ne samo da smanjuje rizik od razvoja navedenih bolesti, već će učiniti da se osjećate i izgledate mlađe. Čak i lagano planinarenje može povećati broj otkucaja srca na umjereni nivo, što pomaže u poboljšanju aerobne kondicije i izdržljivosti. Vremenom se vaše tijelo prilagođava novim nivoima kondicije pa možete da pješačite duže, brže i jače, bez osjećaja umora ili zadihanosti.

POVEĆANJE GUSTINE KOSTIJU

Gustina kostiju i tonus mišića opadaju nakon 30. godine života. Jedan od najboljih načina da se uspori ovaj proces je vježbanje. Osteoporoza je bolest današnjice koja pogođa oba pola, te osim zdrave ishrane pune kalcijuma, i fizička aktivnost ima značajnu ulogu u prevenciji. Što više aerobne aktivnosti i treninga snage, to je bolje za vaše kosti. Međutim, da bi ove aktivnosti bile efikasne u povećanju gustine kostiju, moraju se obavljati na umjerenom do viskom nivou. Naravno da je korisnije planinarenje strmom stazom od lagane šetnje dolinom.

 

MRŠAVLJENJE

Pješačenje umjerenog intenziteta je odličan i prirodan način da postepeno izgubite na težini. Sagorijevanje kalorija zavisi od faktora kao što su intenzitet, tempo, nivo kondicije, godine i tjelesna težina. Ukoliko je mršavljenje vaš cilj, birajte zahtjevnije rute sa usponom, kako biste sagorjeli što više kalorija. Priroda motiviše, ispunjava, budi u vama strast i gubljenje kilograma prelazi u drugi plan iako vaše tijelo postaje preoblikovano, a vi potpuno zadovoljni rezultatima.

 

POBOLJŠANJE BALANSA

Dok hodate stazom, u adekvatnoj obući za planinarenje, mišići nogu i jezgra se stalno angažuju kako bi obezbijedili stabilnost i ravnotežu na neravnom terenu. Kako ovi mišići vremenom jačaju, ravnoteža se poboljšava. Pored toga, planinarenje pomaže u povećanju propriocepcije – svijesti uma o položaju i kretanju tijela u odnosu na okolinu. Kako starimo, zaista je važno da radimo na ravnoteži.

JAČANJE MIŠIĆA

Pored mišića nogu i jezgra, planinarenje jača i druge mišiće tijela, uključujući ruke i leđa. Zapravo, možemo reći da su tokom ovakvih vrsta šetnji angažovane sve grupe mišića. Hodanje uzbrdo angažuje gluteus, kvadricepse, tetive i potkoljenice, dok hodanje nizbrdo angažuje kukove, gležnjeve i jezgro. Mišići ruku i leđa mogu se ojačati upotrebom štapova za planinarenje ili nošenjem planinarskog ranca, pa je zato dobro izabrati kvalitetnu opremu za planinarenje.

 

SMANJENJE STRESA

Stres i mentalne bolesti poput anksioznosti i depresije su nažalost postale dio svakodnevice mnogih ljudi. Provođenje vremena u prirodi može nam pomoći da se vratimo u sadašnji trenutak i probudimo toliko željeni osjećaj smirenosti. Kombinacija fizičke aktivnosti i uživanja u prirodi, uz svjež vazduh i pozitivno okruženje vas može dovesti u stanje balansa i smirenosti. Planinarenje možda ne može riješiti vaše probleme, ali vas može ojačati i pripremiti da lakše rješavate izazove sa kojima se svakodnevno suočavate.

 

DRUŽENJE

Planinarenje je odličan način da obogatite svoj društveni život. Ukoliko želite da krenete sami na ovu vrstu aktivnosti, vrlo brzo ćete pronaći prijatelje i istomišljenike sa kojima će svaki pređeni kilometar na stazi biti lagan. Smijaćete se mnogo, naučiti dosta i shvatiti da je timski rad ključ prevazilaženja i najtežih prepreka.

Razmislite šta vas motiviše. Mršavljenje, smanjenje stresa, fizičko zdravlje, druženje, ljubav prema prirodi ili kombinacija svega navedenog? U skladu sa odabranim ciljem, izaberite i vrstu planinarenja i tempo. Ono što vam možemo garantovati jeste da ćete uz željeni cilj, dobiti i mnogo više. Priroda ima toliko toga da nam ponudi, a naše je da to objeručke prihvatimo. U raznovrsnoj ponudi outdoor obuće, odeće i opreme u našim prodajnim objektima i veb šopu pronaći ćete sjajnog saveznika na stazi. Spremni za izazov?

 

Sport Vision tim

Trenutno nema komentara

Slični članci

18.
Jan.
2023.
U fokusu
Sportske odluke su neke od najčešćih na spisku ciljeva koje planiramo da ostvarimo u Novoj godini. Kako pravilno
21.
Dec.
2022.
U fokusu
Praznična euforija je počela, a sa njom i kupovina poklona.
04.
Nov.
2022.
U fokusu
Da li ste znali da organski pamuk ima brojne prednosti u odnosu na tradicionalni?